Den gröna cirkeln av Stefan Casta

Fick den här boken av förlaget Opal som samarbetar med Bokii.se. Den tackar jag för. Rysligt spännande, är det dröm eller verklighet? Sträckläste den mer eller mindre för just att få reda på vad som händer sedan :) Judit är en klippa som fixar och trixar och kommer med bra idéer! Jag gillar Judit!!!
 
 
 
Ljudböcker och e-eböcker
 
Från bokens baksida:
Händelserna utspelar sig en liten bit in i framtiden: En tisdag i november försvinner fyra ungdomar spårlöst från kulturskolan Fågelboet. Ingen vet vart de tar vägen. Inte ens de själva vet var de har hamnat när de driver i land med sin flotte! Det här är ett försök att rekonstruera vad som hände dem och vad de upplevde. Det bygger på en dagbok och filmer som de lämnade efter sig.
 
Så läste jag även att boken fick Barnens romanpris 2011. Det kan jag verkligen förstå!!
 
Kommentar från författaren:
"Jag har velat skriva en riktigt ruggig historia, en sån där som får håren att resa sig på armarna." Stefan Casta
 
Jag håller fullständigt med honom!!
 
 
 
1 Caroline - Bland böcker:

skriven

Det här låter intressant. Kanske kan vara något för mig... Det får jag kolla upp :)

Kommentera här: