Världskrig z av Max Brooks

Jag har lärt mig en sak. Man ska bläddra lite i böcker och veta lite om de INNAN man köper de. Den här boken är så tråkig. Jag tänkte att det var en bok, som vanligt ni vet, med text och handling. Nej då, den här är i intervjuform. Författaren har träffat olika människor som var med i det här kriget. Så tråkig bok. Den tog mig ett halvår att läsa ut. Roligt att jag ens läste ut den. Men det var för att jag tog med den i 3 på 3 utmaningen hihi. Så utläst blev den =) Men skittråkig. Nog årets tråkigaste bok. Fast det som de han intervjuar är ju spännande men inte hela historier ju. Så retlig bok!!
 
 
Från bokens baksida:
För bara tio år sedan var Zombiekriget nära att utplåna mänskligheten.
    En namnlös författare, driven av behovet att bevara de överlevandes
erfarenheter från de apokalyptiska åren, bestämmer sig för att resa över
USA och världen - till städer som en gång myllrat av upp till trettio miljoner
invånare, såväl som till jordens mest avlägsna och ogästvänliga hörn.
    Världskrig z består av hans intervjuer med de människor han möter:
smugglare, regeringstjänstemän och militärer som varit aktivt involverade
i kampen, men också vanliga civila vars enda gemensamma nämnare är att de en gång stått ansikte mot ansikte med den här tidens levande - eller snarare odöda - helvete.
    Vittnesmålen sträcker sig från den nu ökända byn Nya Dachang i Förenade Kinesiska Federationen, där pandemin tog sin början med tolvårige "Patient noll", via de namnlösa skogar i norr där otåliga människor sökte temporär tillflykt i kylan, till ett Sydaftika där Redekerplanen ingav mänskligheten hopp - till ett outsägligt pris.
 
 
Och då har jag även klarat utmaningen 3 på 3!! Känns riktigt roligt!!

Kommentera här: