Reading habits tag

Fick en lista av Mia! Tackar!!!   =)
 
1. Har du en speciell plats hemma där du brukar läsa?
Sängen eller vid vardagsrumsbordet. Är det en solig
varm dag sitter jag gärna på altan under parasollet och läser.
 
2. Bokmärke eller random pappersbitar?
Bokmärke, det jag kan hitta. Inga vikta
boksidor det är såå fult!
 
3. Kan du sluta läsa när som helst eller måste du sluta efter ett kapitel eller ett visst antal sidor?
Jag slutar när jag vill och när ögonen faller ihop =)
 
4. Äter eller dricker du någonting när du läser?
Kaffe. Ibland chips. Fast blir ju kladdigt. Oftast
äter jag inget. Blir vatten eller inget alls.
 
5. Brukar du lyssna på musik eller ha TV:n på när du läser?
Har jättesvårt att lyssna på musik samtidigt som jag läser.
Däremot kan tvn stå på i bakgrunden utan problem. Brukar när
jag har lust läsa i pauserna när man ser tv.
 
6. En bok i taget eller flera samtidigt?
Flera i taget på samma gång!
 
7. Läsa hemma eller överallt?
Är mycket hemma. Så mest där. Annars när lusten
faller på och jag blir sugen har jag boken till
hands =)
 
8. Läsa högt eller tyst i huvudet?
Läsa tyst. Men skrattar högt när det är roliga saker
som händer i boken.

9. Hoppar du fram i boken eller hoppar du över stycken?
Aldrig.

10. Bryta rygg eller inte?
Bryta rygg? Det gör väl ont eller? Det beror väl på
hur stel boken är. Ja ni boknördar förstår nog hur jag
menar.

11. Skriver du i böcker?
Aldrig. Men det är kul att få en signerad bok!
 
12. Vilka taggar du?
Thesa
Lexie
BokSnoken
BokPotaten
Pocketlover
1 Mia Eggimann:

skriven

Jättekul läsning men visst är det gott att äta lite chips när man läser. Brukar ha en servett i knäet.
Mia

2 Lexie läser:

skriven

Nu har jag svarat:) Tack så mycket

3 thesa82:

skriven

oh! den här utmaningen måste jag ju utföra ;)

Kommentera här: