15 frågor

Hittade på Bellas blogg 15 frågor om böcker. Jag som älskar listor norpade den så här kommer mina svar:

1. När började du att läsa?
Jag har alltid läst. Men ca 2011 så blev jag vän med kära Ullis som gav mig böcker och även boktips så då vart jag fast i läsandet ordentligt :)

2. Vilken är din favorit genre?
Deckare men försöker vidga mina vyer så läser många olika genrer. Romance tillhör nr 2 bland favoriterna.

3. Var brukar du köpa dina böcker?
Många via nätet och då oftast på adlibris men gillar även att köpa begagnade böcker via loppisar. Plus att jag får väldigt ofta böcker från dels författare och även från bokförlagen så behöver inte köpa så jättemånga böcker heller.

4. Går du till något bibliotek och lånar böcker?
Nej. Lånar dock ibland eböcker från e biblioteket.

5. Har du någon speciell plats där du läser?
Soffan, sängen och gärna på altan en solig dag.

6. Vilken är din favoritbok?
Vattenmelonen av Marian Keyes.

7. Vem är din favoritförfattare?
Finns en del. En av de är Camilla Läckberg.

8. Har du en bokblogg där du recenserar böcker?
Ja. http://cissigrip.blogg.se

9. Hur länge har du bloggat på din bokblogg?
Ca 3 år.

10. Läser du någon annan bokblogg/ar?
Har en drös bokbloggar på min länklista :)

11. Inspireras du att skriva egna berättelser när du läser?
Japp. Har ett bokprojekt igång!

12. Hur lång tid tar det för dig att läsa ut en bok?
Jobbar jag tar det längre tid än en vecka att läsa ut. Annars ca 1 vecka beroende på hur lång och bra boken är. Jag läser inte så snabbt heller.

13. Lyssnar du på musik när du läser?
Nej. Det blir för okoncentrerat då.

14. Brukar du lyssna på ljudböcker?
Ja men somnar lätt när jag gör det.

15. Vilken bok läser du nu och vad tycker du om den?
Crossiants till frukost av Annika Estassy. Myspys bok. Gillar massor.
1 Mia Eggimann:

skriven

Åhh en som gillar Läckberg och deckare, toppen. Kul frågor.
Mia

Svar: Svara gärna på de om du vill =)
CissiG

Kommentera här: