BokBloggsJerka 29 aug- 1 sept + utlottning!!

 
Äntligen är Annikas BokBloggsJerka tillbaka!! Skitkul tycker jag!
 
Denna första gång lyder frågan:
 
Vad har du läst för spännande böcker i sommar?
 

Och här skäms jag. Har inte alls hunnit läsa som jag velat. Dels pga jobb och sen tidsbrist då. Men dessa har jag läst i Juni och Juli.
 
Bara människor av Anne Liljeroth
Visning pågår av Sofie Sarenbrant
De utvalda bok 1 av Kristin Cashore började jag med men tog väldigt lång tid att läsa ut.
Blodssystrar av Katerina Janouch
Svarta döden av Kim M Kimselius
Vikingaträl av Kim M Kimselius
Den gömda inkastaden av Kim M Kimselius
Inte helt hundra av Caroline Heiner
Frost av Maggie Stiefvater
 
Så där blev det ju en hög ändå =)
 
Denna bokask skulle jag vilja ha om jag vann!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 David / OAyRA:

skriven

Blev väldigt positivt överraskad av Kimselius - utmärkta böcker för mellanstadiebarnen!

Svar: Ja jag håller verkligen med dig här David! Skolböcker borde dessa få vara!!
CissiG

2 Hanneles bokparadis:

skriven

Vilken spännande sommar!

3 Nilmas Bokhylla:

skriven

Det var väl inte så pjåkigt! Jag har haft en jättesvacka i juli och augusti så det har inte blivit mycket här :/

4 Monika:

skriven

Bara människor är jag lite nyfiken på.

5 Mia Eggimann:

skriven

Frost och de utvalda ligger i min läshög.

6 Bokdamen:

skriven

Visning pågår har jag hört mycket om och den är jag lite sugen på att läsa..;)

7 Sara Pepparkaka:

skriven

Ibland kommer livet iväg en för böckerna, så är det bara.

8 Holavedsbruden Ewa K:

skriven

Kim M Kimselius läste jag några böcker av förra året. Inte alls så tokigt.

9 Boklysten:

skriven

Har läst Bara människor och De utvalda.

10 Zelly:

skriven

Inga jag hade läst, tack för tipsen :)

11 perny:

skriven

Skulle nog vilja säga att du inte bör skämmas, det där var en rejäl hög. Jag skulle vara mycket nöjd med att komma upp i den summan. Du har läst många Kimselius. Har funderat på att köpa hem några av dem till mina barn, vilken ålder är bäst tror du?

12 C.R.M. Nilsson:

skriven

Frost tyckte jag väldigt bra om när jag läste den :)

13 Helen:

skriven

Det var en fin hög du läst, ibland är det det som man får tänka på, hur fina böckerna man läst är och inte hur många de är! Både Stiefvater och Cashore är två av mina favoritförfattarinnor.

14 Kajsa:

skriven

Du behöver inte skämmas. Det var en rejäl hög med intressanta boktips. :)

15 Freja:

skriven

Så mycket spännande du hunnit läsa i sommar, kul!

16 Helena, MsHisingen:

skriven

Cashore är jag lite sugen på, men blir lite orolig när du skriver att den tog tid att läsa. Vad tyckte du om den?

Svar:
CissiG

17 Anna A:

skriven

Ser ut som en bra hög. Sarenbrant står i bokhyllan här hemma och väntar på att bli läst.

Kommentera här: