Ödesgudinnan på Salong d'Amour av Anna Jansson

Har läst den här gulliga, kärleksfulla chick-lit boken som deckarförfattare Anna Jansson har skrivit. Hon skriver den bra dessutom! Med lite spänning, mysterium, humor, och mycket mycket kärlek så är den helt bedårande!
 
 
Från bokens baksida:
På Södertorg i Visby ligger Salong d'Amour. När du kommer in på min frisersalong och jag frågar: "Vad kan jag göra för dig?" menar jag inte bara ditt hår. Jag menar: "Vad kan jag göra för dig i ditt liv?" Min ambition är större än att få till en fin klippning, den är att ge dig ett möte.

Som frisör möter jag människor i alla livssituationer. Bröllop, begravningar, separationer och skolavslutningar. Livsberättelserna kommer glimtvis, ibland får jag förtroenden. Du kan lita på min tystnadsplikt - dina hemligheter stannar hos mig.

Till hjälp på salongen har jag en ung man från Grötlingbo. Han heter Ricky. Jag har lovat hans mamma att göra honom rumsren och lära honom laga mat.
Om du är en trogen kund och vågar se dig i min spegel kan allting hända.

Vi ses på Salong d'Amour!
Angelika Lagermark

Möt Anna Jansson i en för henne ny genre. Med Ödesgudinnan på Salong d'Amour har hon skapat en fantastisk karaktär, frissan Angelika, som med liv och lust agerar äktenskapsmäklerska i Visby. Men hur ska hon själv finna kärleken?
 
 
 
Jag har även hittat en ny ebokapp som man betalar 99 kr i månaden och då kan du läsa hur många böcker du vill. Det bästa är att den samlar ihop total lästid per bok! Himla spännande. Här nedan ser du min lästid för just denna bok:
 
 

Kommentera här: