BokBloggsJerka 30 jan - 2 feb - upprepningar

 
 
 
Vad tycker du, fungerar upprepningar eller ser du helst att de lyser med sin frånvaro? 
 
Jag tänker väldigt sällan på upprepningar. Så länge texten och handlingen i boken följer den röda tråden så är jag nöjd. Jag är inte så där jättekräsen på upprepningar med andra ord. Är en bok bra så nöjer jag mig med det. =)
 
1 Helen:

skriven

En god bok är aldrig fel och får en förhoppningsvis att inte märka av några upprepningar.

2 Monika:

skriven

Det ska vara väldigt tydligt för att jag sak störa mig på det, men då stör jag mig ordentligt :)

3 MonsterSteffa:

skriven

Skönt att inte bli irriterad så lätt! :D

4 Holavedsbruden Ewa K:

skriven

Hmm ... är det alltså handlingen det hänger på om upprepningarna stör eller inte? Eller när ses upprepningar som ett stilistiskt trix?

5 Freja:

skriven

För mig beror det helt och hållet på hur upprepningarnas görs och vad som är syftet med dem!

Kommentera här: