Havrefarsan av Leffe Delo

Den här boken fick jag både skratta av och rynka lite på näsan av. Vem har inte haft tonårsbarn och kommer att få snart igen?? Dock det där med hästar har jag ingen förståelse för. Men det är enbart för att jag är allergiker och har bara gillat hästar innan jag fatta hur sjuk jag blev av de. Jag var ju kär i en kille som hängde i stallet haha men fy farao. Åter till boken. Den är helt okej.Många säger tragisk men jag säger så som livet är och ska va om man är pappa till ett barn med hästar. Boken har kärlek och lite spänning och jag GILLAR det jag har läst i alla fall! Språket är helt okej för att vara en farsa med tonåringar =) Men mitt motto beträffande hästar: LEK INTE MED MATEN =)
 
 
Från bokens baksida:
En pappa som undrar vad som hände. En upprorisk tonårsdotter som älskar hästar. Det kan bara gå åt helvete.

En bok om hästar och kärlek, om samarbete och motarbete. Med humor och allvar ger Leffe Delo farsor och morsor handfasta råd på vägen.

Leffe Delos öppenhjärtiga och självutlämnande skildring av relationen med den hästintresserade tonårsdottern varvas med andra inte sällan självbiografiska historier om föräldraskapets alla utmaningar. Han blandar originella anekdoter om högt och lågt med en blixtrande självironi och en observationsförmåga som är få förunnad.
 
 
 
BokTyp: Ebok
Betyg: 4G
Språk: SVENSKA
Sidantal: 216
ISBN: 9789187049859
Förlag: Bullet Point Publishing
 

Kommentera här: