Pax - del 2 - Grimmen av Åsa Larsson och Ingela Korsell

I rungande tempo fortsätter del 2 och jag läste även ut denna väldigt snabbt. Jag har bett förlaget om resterande av dessa böcker och hoppas jag får de i eboksformat nästa vecka. Gud så spännande de är! Kan bara inte sluta följa bröderna Alrik och Viggo på deras magiska äventyr! Lite läskiga är de också, men spännande så man bara vill läsa mer och mer och mer! Och i och med denna bok så är jag bara efter med 2 böcker i goodreadsutmaningen för i år att läsa 80 böcker. Jag har läst 64 av 80 nu. Tror ni jag hinner??? :) Men läs de här böckerna. Harry Potter släng dig i väggen säger jag! Suveräna böcker!
 
 
 
 
Från bokens baksida:
Hyllade spänningsförfattaren Åsa Larsson har tillsammans med författaren och forskaren Ingela Korsell och tecknaren Henrik Jonsson skapat ett unikt urban fantasy-epos för mellanåldern. Serien "PAX" är ett actionfyllt drama om magi, som utspelar sig mitt i dagens Mariefred. 

Det finns ett hemligt, magiskt bibliotek under kyrkan mitt i Mariefred. Två väktare har vigt sina liv åt att skydda böckerna och den kunskap som vilar däri, men på ålderns höst behöver de hjälp och bröderna Alrik och Viggo är de utvalda. 

Del två i serien tar vid precis där Nidstången, den första boken i serien, slutade. Alrik och Viggo får fullt upp när en best attackerar djur och människor i staden. Är det en hamnskiftare eller en varulv som går lös? Hur ska sådana bekämpas? Och kan man lita på häxmästaren som plötsligt dyker upp i Mariefred för att söka råd i biblioteket? 

Lika beroendeframkallande som Harry Potter, lika blodisande som Hungerspelen. "PAX" har alla ingredienser av en modern nordisk klassiker. 

Grimmen är andra delen i serien "PAX". Första delen heter Nidstången. Tredje boken, Mylingen, utkommer våren 2015. 
 
 
 
 
 
BokTyp: Ebok
Betyg: 5G
Språk: SVENSKA
Sidantal: 188
ISBN: 9789163879128
Förlag: Bonnier Carlsen
 
 
 
Tack till förlaget för recexet!
 
 

Kommentera här: