Tiggaren av Sofie Sarenbrandt

En minst lika bra bok som den innan "Avdelning 73", fast jag sträckläste inte denna dock. Hamnade i någon form av svacka och vart ju sjukskriven en längre tid så jag läste när jag orkade. 
 
Den här boken är också en topp bok av Sarenbrandt. Men den va inte lika bra som den innan dock. Fast jag gillade att det inte var som jag trodde. Men vill inte avslöja allt för mycket i denna. I fall inte nån av er har läst den än. Men en kanonbok och jag vill ha fler av Sofie som handlar om Emma Sköld. Snälla. Jag tänker inte skriva så mycket om vad som händer i denna bok mer än att det handlar om ett ämne som är aktuellt fortfarande. Tiggare. Sedan avslöjar jag inte mer utan LÄS DEN SJÄLV! Den än så länge sista delen i polisserien om Emma Sköld!
 
 
SÅÅ BRA!!
 
 
 
 
 
Från bokens baksida:
 Tiggaren tar vid där Avdelning 73 slutar. Det är en skrämmande aktuell och spännande roman om maktövergrepp på samhällets mest utsatta.  Flera tiggare dödas i Stockholm. Men det som vid första anblicken verkar vara en psykopatisk seriemördare, visar sig snart vara del av en kallt beräknad plan på strukturell nivå. Oavsett om Tiggaren läses som en fristående deckare eller en fortsättning på Avdelning 73 och Visning pågår kommer läsaren att få ta del av Emma Skölds starka och rättmätiga hämnd.
 
 
 
 
 
BokTyp: EBOK
Betyg: 5G (Brutal, hämndlysten och bladvändare)
Språk: SVENSKA
Sidantal: 389
ISBN: 9789188171115
Förlag: Bookmark Förlag
 
 
 
Tack förlaget för recexet!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Joelinda:

skriven

Jag har läst två böcker av henne och gillade dem inte alls. Något om en bebis som snoddes och världens mest idiotiska jakt på den (eller om det var mamman, hur som helst var det otroligt fånigt och nästan som en gammal följetong i en veckotidning). Men det låter som att de här böckerna är något helt annat, mer angeläget.

Kommentera här: