Bokhandeln på Riverside Drive av Frida Skybäck

 
 
Det tog en stund att komma in i den här boken men när jag väl gjorde det så hade jag lite svårt att släppa den. Vi får följa Charlotte som helt plötsligt ärver en bokhandel från en avlägsen moster i London. Charlotte åker dit och blir förälskad i staden och bokhandeln och även människorna hon lär känna där. Boken är mycket spännande.
 
Charlotte har inga höga förhoppningar om hur bokhandeln ska klara sig. Banken jagar henne och hon har fått inse att de är efter med flera hyror med. Tillslut ordnar de en författarkväll där Charlotte träffar på självaste JK Rowing som hon helt fräckt bjuder in till affären. Charlotte har aldrig läst så mycket i hela sitt liv. Hon möter Wiliam, hankatten som bosatt sig på bokhandeln, Sam och Martinique.
 
Dock har hon hemlängtan men hur ska hon kunna lämna sitt nyfunna hem?? Först tyckte jag att jag kände igen själva storyn men det släppte jag sen när jag kommit in i boken. Den här är om systerskap och olycklig kärlek men den lyckas även sluta lyckligt!! En helt bedårande, söt och fin bok på alla vis som jag tycker att du ska läsa. NU!!!
 
 
 
 
5 av 5 gripar!!!
 
 
1 Vargnatts bokhylla:

skriven

Den var verkligen fin!

Kommentera här: