Brytpunkten av Susanne Costelius

Ja nu har jag försummat kära bloggen igen. Jag har slarvat med att lägga upp recensioner. Jag får ställa mig i skamvrån och skämmas helt enkelt.

Men den.här deckaren gillar jag skarpt. Jag gillar polisen Anna som gärna vill jobba på lite egen hand. Hennes våghalsighet helt enkelt. Kanske är hon även lite dumdristig? Boken har ett bra språk, enkelt att läsa och bra att hänga med i. Jag hade en liten lässvacka när jag läste denna men minns att jag fastnade i boken flertalet gånger. Spännande till tusen tyckte jag. Dock en tragisk historia som uppdagas tyvärr massa år för sent dessutom.

Meeen vill du ha spänning, lite action och en bra deckare så läs denna.

Från bokens baksida:

Två män försvinner spårlöst i skogarna norr om Stockholm. En pensionär blir överfallen och rånad i sitt hem. En ung missbrukande kvinna anmäler sin väska stulen. Ingen ser sambandet mellan fallen, och märkligare blir det när det dyker upp skampålar i de försvunna offrens trädgårdar. Saker som varit gömda i årtionden får se dagens ljus genom tillfälligheter. Men vad är egentligen slump och vad är en del av en noga utarbetad plan? 

Anna Björk, kriminalare med specialitet på att hitta försvunna personer, hjälper till i sökandet efter de två männen. Snart upptäcker hon kopplingar till sitt eget förflutna, till saker hon desperat försökt glömma. 




Spännande bladvändare som kittlar i nerverna emellanåt.

5 av 5 gripar!




Kommentera här: