Livmodermakt av Erika Rockborn

Den här boken blev jag glatt förvånad över. Efter att den hade fått legat ett tag i läshögen tänkte jag att det var dags. Jag hade den i pocketformat och nu har jag tyvärr märkt att jag har lite svårt att se texten då. I alla fall när boken är i just pocketformat. Men hittade även boken på min läsapp Nextory och läste den då i e-bok. Där kan man ju få texten hur stor man vill. Himla smidigt för en som ser lite illa men ändå vill läsa. 

Martin får vi läsa om här. Han är distriktsläkare på en vårdcentral och är gift med Madelene som inte vill ha några barn. Dick vill Martin ha barn så det är ett känsligt ämne för dom. Martin råkar göra ett misstag när han träffar en tjej som är modell under en krokikurs.




Från bokens baksida:
Martin Lindahl, en ständigt arbetande, lyckligt gift distriktsläkare har nyligen passerat de fyrtio. Han vill inget hellre än att bli pappa men hans hustru Madeleine, hårt styrd av sin dominanta mamma, är mer inriktad på sin karriär än någonsin. Martin känner sig maktlös. Alla människor runt Martin verkar dessutom skaffa barn. Till och med hans barndomsvän Sebastian som är gift med en man lyckas.Frustrerad över sin tillvaro låter sig Martin övertalas att gå en sommarkurs i krokiteckning. Och plötsligt är Martins annars så förutsägbara tillvaro totalt upp och nedvänd.

5 av 5 gripar!!

Jättebra, spännande och mysig på sitt lilla vis

Tack till HoiFörlag för recex!!


Kommentera här: