Drakens dotter av Ulrica Edvinsson Sundin

Då är jag här igen med 2 rykande färska recensioner kommer på raken. Den här första boken började jag med under Fantastikathon som va i början av Mars. Jag fastnade inte riktigt i boken och läsandet då men sen tyckte jag den va ruskigt bra. Lite för mycket våld inslag för min smak men den är spännande att följa utvecklingen och hur Drokina blir vän med grabbarna som hon slår på innan.....
 
Vi får lära känna Drokina och hennes flickor Nicki och Rachel. Dom vaktar Drokina med sitt liv skulle man kunna säga. Drokina dras till och vill helst inte dras till demonen Reymond. Hon är intresserad och irriterad på honom på samma gång. Tvetydliga känslor helt enkelt....
 
 
 
 Från bokens baksida:
 
Efter att ha bevittnat mordet på sin mamma flyr Drokina den magiska världen där hon växt upp. Under flykten försöker hon rädda sin lillebror, men på väg uppför en stentrappa tappar hon taget om hans hand och han faller ner och dör.Drokina tar sig till den omagiska världen där hon skapar sig ett liv utanför samhället. Hon skaffar sig nya vänner på vägen, men jagas av demonerna från sitt förflutna – där några är verkligare än andra. För trots att Drokina försöker lägga sitt gamla liv och den magiska världen bakom sig så förföljs hon av demonen Rexmond som har bestämt sig för att ta med henne till sitt rike.
    Drokina är varken intresserad av hans slott eller rikedomar utan längtar bara efter ett liv i frihet där hennes förflutna inte når henne, men när hennes magiska förmågor oförklarligt börjar växa måste hon förlita sig på Rexmond mer och mer – och frågan är om hon kan få det liv hon önskar eller om demonerna kommer att vinna slaget.
 
 
En jättebra bok helt enkelt som jag tycker alla borde få läsa!! Spännande!!
 
 
Tack för recexet!!
 
5 av 5 gripar
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: