Svart passion av Annika Banfield

Den här boken har jag läst för flera är sen närmare bestämt 2013! Kommer även här visa hur omslaget såg ut då mot nu. Nu har alltså författaren gjort om den här boken lite grand och den är bra! Jag älskar ju vampyrböcker så denna föll mig i smaken direkt!

Innan:
(null)

Efter:

(null)


Vi får lära känna Matilda som går i skola i Göteborg och är kompis med Johanna. Matilda är makalöst förälskad i skolans snyggaste kille Matteo och hon, den blyga lite tillbakadragna tjejen tycker han är den snyggaste kille i hela världen. Hur ska han någonsin lägga märke till henne? Klassens tönt Emil dyker upp lite här och där där Matilda befinner sig och hur konstigt Matilda än tycker att det är så börjar Emil och hon umgås utanför skilan och lyckas på nåt sätt bli vänner med varandra. Till slut får Matilda reda på Emils hemlighet och hon lovar honom att inte berätta för någon. Men med tusen tankar i skallen måste Matilda då hemligheten ur sig. Johanna får även hon vetskap och hemligheten. Dessutom så är nåt konstigt för varje gång hon och Emil umgås så kommer alltid Matteo och hans killkompisar ivägen och särar på dom. Vad är deras problem?
Det händer massor med läskiga saker men jag tänker inte spoila nägot mer så du får läsa om denna spännande vampyrberättelse i denna serie tycker jag! Själv ska jag raskt över till del 2 nu!!

5 av 5 gripar

Spännande, läskig och ändå vacker kärleks historia

(null)


Kommentera här: