Sanningen kommer om natten av Mhairi McFarlane

Ja ni bokbloggen står och stampar på ett och samma ställe känns det som! Men jag vill så gärna hålla kvar den! Är det bara jag eller finns det fler bokbloggare? Hojt till er att visa er hos mig 😁😁
Den här boken bad jag om att få läsa för jag älskade You had me at hello och den här va lika fin och perfekt som den boken ju!

Vi får följa ett gäng som träffas och spelar musikquizz och dricker och umgås. Ända tlls en kväll när Eves bästa vän Suzie dör tragiskt. Sen får vi följa Eves liv efter vänninans död och hur man arbetar olika med sorgarbete och nya vänskaper som bli till o gammalt som dras upp.

Jag tycker den här är bra som sjutton! Man får verkligen känna hur det är att dörlora en näea vän usch det skulle aldrig behöva hända! Sedan även en liten resa och lite nytt o gammalt kärlek som toppen lver iet! En helt enkelt perfekt bok!

(null)
Från bokens baksida:

Två bästa vänner. En förlorad chans. En kväll som förändrar allt.

Eve, Justin, Susie och Ed har varit vänner sedan de var arton. Nu är de i trettioårsåldern och står varandra fortfarande lika nära - torsdag-kvällarnas pubquiz är fortfarande lika heligt och Eve är fortfarande hemligt förälskad i Ed. 

Kanske borde hon ha gått vidare vid det här laget, men hon kan inte sluta tänka på det som kunde ha varit om det blivit de två. Och hon vet att Ed också undrar det ibland. En kväll förändras deras liv för alltid. Eve inser att hon inte känner sina vänner så väl som hon trodde - och att hon inte är den enda som har hemligheter. 



En superfin berättelse som jag gillar skarpt!

5 gripar av 5

(null)

Kommentera här: