BokBloggsJerka 21 - 24 Mars

Har du sett någon pjäs eller liknande som du av en eller annan anledning tvingades att se men som du absolut inte gillade?

Om du vill får du vända på frågan för att i stället berätta om en pjäs eller liknande som alla bara MÅSTE se. 

 

Som barn gick jag i musikklass mellan årskurs 4 - 9. Vi uppträdde och sjöng och fick äran att gå på diverse musikaler och teatrar. Dessutom har jag alltid älskat att gå på teatrar så min moster tog ofta med mig när det fanns möjligheter att se. Till 20 års present eller om det var 25 tog mamma även med syrran och mig till Cirkus i Stockholm där jag fick se Peter Jöback och Helena Sjöholm i Kristina från Duvfemåla och det var en upplevelse som hette DUGA! Däremot har jag alltid gillat allt oftast jag sett. Familjen Addams var jag senast och såg på. Lite otäck men ändå superbra!!

 

 

1 Monika:

skriven

Lite ledsen är jag över att jag aldrig fick tillfälle att se Kristina från Duvemåla.

2 Sara Pepparkaka:

skriven

Jag har nog oftast hittat NÅGOT positivt i sånt jag sett också.

3 Sanna:

skriven

Jag har också mest positiva minnen (fast jag har en bild på synhinnan av en naken Rolf Lassgård i "Bröderna Karamazov" som jag helst hade varit utan) - en dålig teaterpjäs är på något sätt mycket mindre dåligt än en dålig film.

4 Lottens Bokblogg:

skriven

Vilken härlig present!

5 Ugglanoboken:

skriven

Jag har också sett Kristina från Dufvemåla, och får erkänna att jag hade svårt att hålla tillbaka en och annan tår... :-)

6 Boklysten:

skriven

Kristina från Duvemåla skulle jag vilja se.

7 Bokdamen:

skriven

Åh Peter Jöback skulle jag vilja se och höra live. Har försökt få biljetter till diverse föreställningar, senast Sweeney Todd, men det har inte gått så bra.

8 Maddes bokblogg:

skriven

Familjen Addams hade jag gärna velat se!!

9 Holavedsbruden Ewa K:

skriven

Kan tänka mig att Kristina från Dufvemåla var något utöver det vanliga.

10 Mia Eggimann:

skriven

Vill gärna se Kristina från Duvemåla men vi har ingen teater här.
Mia

11 Helena, MsHisingen:

skriven

Såg kristina från Duvemåla två gånger och glömde ändå av den när jag skrev inlägget. Men den var ju verkligt bra!

12 Freja:

skriven

Åhh, Familjen Addams hade jag med velat se!

Kommentera här: