Under två timmar av Hanna Landahl

Tack kära Hanna för recexet! Underbart härligt är det att få bokpost! Hellre en bok än en räkning i brevlådan. Tror fler håller med mig här.
 
Jag började läsa denna härligt fina bok den 4e juni och slutade den 13onde juni. Jag läste inte alla dagar utan några som jag inte hade ork/lust att läsa men så är det ju. Jag har alltid känt att jag vill läsa varje dag så nu har jag gjort en lästracker i min bujo. Som jag älskar att fylla i den. Fler som kör med Bullet journal? Jag har änsålänge bara kört i billiga block och anteckningsböcker för jag vill inte göra fel i en dyr bok. Men har tänkt att till september då jag fyller år ska jag köpa mig en finare. Dock vet jag inte vilken det blir än. Nåja. Nog om bujo, åter till boken!
 
Här får vi följa Staffan som är i 40 års åldern och jobbar på Migrationsverket och är gift med Anna. Tillsammans har de två söner, Max och Sam. Staffan har skrivit upp sig på att springa Göteborsgvarvet och dessutom har han höga krav att springa de under just två timmar. Ju närmare tävlingen ju jobbigare blir det för Staffan. Jag vill inte avslöja allt för mycket här men Staffan är en grym kille på många vis men lite mesig tänker jag. Fast jag förstår det här med att vilja vara som andra men sedan inser man att man har begränsningar.
 
En härlig bok som jag sträckläste många gånger. Stor härlig text i och fint omslag tycker jag.
 
 
 
5 av 5 gripar
 
Oväntad, fin och realistisk berättelse.
 
 
 
 
1 Vargnatts bokhylla:

skriven

Gillade den också :)

Kommentera här: