Rör mig inte (shatter me #1) av Tahereh Mafi

Den här har jag haft superlänge i min ebokhylla från förlaget B Wahlströms ibland har man helt enkelt häcken full och vissa böcker faller ibland i glömska och tyvärr så här i efterhand så ångrar jag det för det va ju en skitbra bok!!! Varför lyckas man hela tiden missa guldkorn???? Irriterande till tusen och jag passar även på att be förlaget om ursäkt för att ni har fått väntat på recensionen.

Juliette får vi lära känna här när hon sitter i nåt slags fängelse och hon räknar dagarna där hon sitter ensam och har ingen att prata med. Alla som rör vid Juliette dör. Hennes föräldrar avskyr henne och låser in henne istället.  (null)

Från bokens baksida:
Ingen vet varför Juliettes beröring är dödlig. Och så länge hon sitter inlåst och inte kan skada någon är det ingen som bryr sig om det heller. Världen har för fullt upp med att falla sönder för att ha tid med en 17-årig, trasig och inbunden tjej. Svält och sjukdomar decimerar befolkningen, fåglarna flyger inte längre och molnen har fel färg.Återetablissemanget sa att bara de kunde ställa saker till rätta igen, och de låste in Juliette i en cell. Nu har så många människor dött att de överlevande viskar om krig. Och Återetablissemanget ändrar sig. Kanske är Juliette mer än en pinad själ i en giftig kropp. Kanske är hon precis vad de behöver just nu.Juliette tvingas välja: bli ett vapen i Återetablissemangets tjänst. Eller slåss mot dem.

S P O I L E R!!!!
Jag bara älskar hur kära dom blir i varandra Juliette och Adam! Man bara inte kunde släppa boken nån gång. Älskade den!!!

5 av 5 gripar

Magisk!!!!

(null)


Kommentera här: