Systrarna på Kreta av Anna-Maria Ekblad

Jag har fått äran att läsa en första del av en riktigt spännande serie. Denna serie har först släppts i ebok och ljudboksformat. Nu ska det komma en pocketutgåva och jag fick äran att läsa eboksformatet. Jag älskar ju att läsa eböcker och hur smidigt är det inte att ha hela sitt bibliotek i mobilen???
 
I alla fall olyckssystrar får vi följa ett resesällskap som ska resa till Kreta. Det är tjejen Annas första säsong som reseledare. Dom ska gå på rundvandring och se olika sevärdheter. Och det gillar jag med denna boken. Att man får läsa om grejerna som de visar turisterna. Lite fakta om just det dom tittar på och åker till samtidigt som det går en röd tråd genom hela berättelsen och att det händer saker hela tiden gör att boken blir väldigt spännande och nervkittlande med. Man vill helt enkelt veta hur det slutar. Och hur det går för dom alla. Även dom som bor på hotellet får man läsa om och det är många karraktärer men jag tycker att författarinnan här fått till det väldigt bra. 
 
 
Från bokens baksida: 
 
Systrarna på Kreta är den första delen i den nyskapande charterdeckarserien om reseledaren Anna Lindblom. Underhållande och lättsam läsning för semestern.

Anna är den nya reseledaren som gör sin första säsong i Grekland. Hon är nyfiken och förväntansfull på vad Kreta ska ge. Men mitt ibland den turkosblå idyllen ligger något ondskefullt och dallrar. Det dröjer inte mer än en dag så hittas en av chartergästerna död i sin hotellägenhet. Har han begått självmord? I bakgrunden lurar ett hemligt sällskap som hjälpt kvinnor i årtusenden att bli av med våldsamma män – för gott. Anna kan inte låta bli att börja undersöka vad som har hänt. En googling på resenärerna visar att det finns flera samband mellan dem. Hon delar med sig av sina tankar till den charmige polisen Stefanos som stöttar henne. Men resten av den grekiska poliskåren uppmanar henne att sluta gräva i det som har hänt. Kan Anna släppa saken, eller är hon faktiskt mördaren på spåren?

Systrarna på Kreta har tidigare utgivits under titeln Olyckssystrar.

 

 

Det är en ruskigt bra bok och jag tackar @hoiforlag för recex!

5 gripar av 5

Spännande, bladvändare, nervkittlande

 

 


 

 

 

Kommentera här: