Jag är ingen häxa av Kim M Kimselius

Spänning från sida till sida. En bladvändare värd att läsa. Nyttig också eftersom den tar oss tillbaka till häxornas tid. Superbra helt enkelt. Gillas Kims sätt att skriva!



Från bokens baksida:
"Nej inte nu igen!" ropar Ramona förskräckt! Theo vet precis vad som får henne att skrika: En ny tidsresa! Vart är de på väg? I nästa stund står de framför ett brinnande bål med en flicka bunden högst upp. Utan att tveka reser de en stege mot båler. Ramona kilar upp och tar loss flickan. Människorna runtom står som förstenade och ser vad som händer. Men när Theo, Ramona och flickan springer därifrån börjar den vilda häxjakten. De har kommit till häxförföljelsens tid. Snart står de själva anklagade för att vara häxor. Därmed väntar samma öde dem, som flickan de tidigare räddat.5 GNu till del 3: Faraos förbannelse!!
1 Anna:

skriven

Om jag förstått saken rätt är väl detta en serie barn/ungdomsböcker för åldern 12-15 år. Men jag har aldrig haft några mellanstadieelever som läst böckerna och har heller aldrig sett dem på skolbiblioteket - konstigt

Svar: Böckerna borde läsas i skolan tycker jag. De är nyttiga. Jag gillade de skarpt även om de är ungdomsböcker. Det gör inte mig ett dugg.
Cecilia Eklund

2 Kim M Kimselius:

skriven

Hej Cecilia
Tack för den fina recensionen! Böckerna står som ungdomsböcker, men bibliotekarierna kallar dem för "crossover"-böcker, eftersom de har lika många vuxna läsare.
Kram Kim

Kommentera här: