BokBloggsJerka 5 - 8 september!

 
Veckans fråga lyder:
Får böcker dig att somna eller håller de dig vakna i all oändlighet på nätterna?
 
Jag brukar läsa en halv timme i sängen innan jag ska somna. Då bestämmer jag att till
det klockslaget ska jag sluta för att sedan sova. Det brukar funka. Sedan kör jag in en
ljudbok i lurarna och lägger mig ner och lyssnar kke 3 minutrar. Sen givetvis somnar jag av
ljudboken hur spännande den än är. Men är det en bra pappersbok kan jag läsa den lite extra.
 
 
 
 
1 Anna A:

skriven

Brukar också försöka bestämma ett klockslag jag ska läsa till. Sedan kanske det går lite si och så med det... :)

2 Monika:

skriven

Officiellt har jag inget klockslag när jag ska sluta läsa, men inofficiellt har jag det. Och så brukar jag försöka avsluta vid ett nytt kapitel :)

3 Annika:

skriven

Imponerande!

Jag brukar köra "bara ett kapitel till". Är boken medioker går det bra, är boken bra så är det kört.

Att sätta upp något av ett lässchema och/eller läsplanering har aldrig fungerat för mig, men jag blir imponerad över alla som klarar att hålla sig till ett visst antal minuter på kvällarna :-)

4 Agnes:

skriven

Jag tycker det beror på helt vilken bok det är om man somnar eller inte. Men jag brukar läsa mer på dagen eller morgonen än på kvällen.

Kommentera här: