Odinsbarn sidan 152 - 314

Jippiiii!! Jag hann! *LOL*
 
 
Det är lördag den 16 april och det innebär att jag ska ha läst i "Odinsbarn" boken till sidan 314 och jag läste de sista sidorna nyss! Trodde faktiskt inte jag skulle fixa det med tanke på mitt mående men är lite piggare i kväll så då måste man ju passa på!!
 
 
 
 
Mina kommentarer:
 
Ja jäklar, under dessa sidor börjar det hända grejor. Hirka förlorar sin pappa, som det ju har visat sig inte är hennes riktiga pappa utan en som har tagit hand om Hirka sedan hon var nyfödd. Hirka ger sig av från hennes hem, som hon innan bränner upp. Men varför bränner hon upp det? Är det för att inte visa alla läkemedel och sådant hon och hennes "far" hade eller?
 
Hirka ska gå till Korphem och hon får sällskap på vägen dit av en korp som verkar ty sig till henne. Hon har döpt honom till Kuro. Väl framme vid Korphem känns det som hon blir väl omhändertagen för de vet vem hon är. Hon räddar livet på Korphems konung Eirik och Hirka lovar hjälpa honom mot att Hirka ska ta sig till Riten.
 
En mycket spännande del som jag sträckläste den sista ikväll. Ska raskt ta mig vidare. Fast Rime och Hirka som ett kärlekspar? Nja, det känns inte riktigt rätt men vi får väl läsa mer så blir vi varse!
 
Supertack Nellon som ordnade denna ReadALong. Riktigt trevligt faktiskt!
 
 
 
 
 
 
1 Lion´s Library:

skriven

Ja nu börjar det bli riktigt spännande! Jättekul att läsa tillsammans med andra :)

Kommentera här: