Veckans BokBloggsFråga - Vecka 2

Sent om sider. Ja ibland räcker tiden inte till helt enkelt.
 
 
 
 
 
Finns din blogg med i sociala medier, så som Facebook, instagram eller twitter? Vad använder du de sociala medierna till, att göra reklam för bloggen, skaffa nya läsare eller interagera med läsarna genom diskussioner, tävlingar eller annat? 
 
Jag länkar på facebook...visar lite på insta men ska jag vara ärlig så vet jag inte riktigt hur jag gör. Det blir liksom lite för mycket för det goda känner jag. Samtidigt vill jag ha fler läsare. Tips tas tacksamt emot.
Tävlingar har jag emellan åt. Tycker det är roligt att kunna ha. Men fler besökare. Ja tack :)
 
 
1 Gabriella:

skriven

Ett tips jag har fått för sociala medier är att gärna visa lite olika saker på olika sidor, för om någon följer dig på alla kan det lätt bli tråkigt om de ser exakt samma uppdatering på alla medier. Men samtidigt kan det ju vara väldigt svårt att uppdatera olika. Om du tycker det är svårt kanske du ska börja med ett och sedan när du känner att du har koll på det kan du ju bestämma dig för om du vill fortsätta med ytterligare ett? Instagram tycker jag personligen är enklast just när det gäller snabba, lätta uppdateringar. En mysig bild på vad du läser just nu exempelvis, eller något annat från din vardag :) Tror man får mer följare av att vara lite personlig också, det är åtminstone min uppfattning. Så kanske att du blandar bilder på böcker med något annat från din vardag? Och sen att du letar upp andra bokbloggar eller bokintresserade som du kan följa och som kan följa dig tillbaka :) Vet inte om det var några vettiga tips, men kanske något av det iaf ;) haha

2 Zelly:

skriven

Insagram gör jag med, tycker det är så lätt och smidigt att få upp bilder där och så kan man verkligen variera sina inlägg där.

Kommentera här: