Dit inga vindar når av Linnea Dune’r


SPOILER VARNING

Då var det dags för den tredje delen av trilogin om Inez, Ulv och Inez systrar. Den här boken skulle jag vilja säga är en enda lång vandring. Och som den slutar så skulle i alla fall jag vilja veta hur det gick sen. Men det kanske man får fantisera ihop själv? Jag funderar iaf hur det gick för dom. Ja många frågor och även om det är nån vecka sen jag läste ut boken så funderar jag mycket på den fina berättelsen än. För denna trilogi har ju allt. Skräck, spänning, kärlek...mystik mm mm jag tyckte mycket om denna.  Även om den sista boken kunde kanske ha delats upp men man kan inte få allt här i världen. 

(null)


Från bokens baksida:
Ett år har passerat utan något livstecken från Ulv, men Inez kan inte släppa tanken på att få se honom igen. Elsa tvivlar på att han ens är vid liv och vill hjälpa sin syster att gå vidare. Hon inser att vad som än har hänt måste Inez få veta det. Men hur? 

Sedan förra sommarens händelser är det många i staden som ser ner på Inez och Elsa. Gertrud, som är mån om sitt anseende, tonar ner umgänget med systrarna. Men när hon får en chans att bistå dem tvekar hon inte att ta den, trots att hon därmed sätter hela sin tillvaro på spel. Även Inez och Elsa balanserar på slak lina när de utan mer än en vag ledtråd ger sig av från hemorten för att söka den förrymda fången. 


Helt enkelt en suverän trilogi. Dock hade jag önskat fler böcker i serien.

Men ett perfekt avslut ändå!

4 av 5 gripar endast pga tjockleken på boken.

(null)



Kommentera här: