Drakens dotter - Viljornas krig av Ulrica E Sundin

Har även fått del 2 av denna härliga serie om Drokina och hennes vänner. Och jag gillade faktiskt 2an bättre än den första. Tyckte det var lite för mycket våld i första delen och andra delen mer spänning på nåt sätt och jag hade många gånger svårt att lägga boken ifrån mig. Hur tjock boken än må vara så var den superduper bra och spännande på alla vis.
 
 
 
Från bokens baksida:
Rexmond har tagit Drokina till Drakdemonernas rike där hon hålls inlåst mot sin vilja. Mark har – efter att han hävdat att det finns demoner i skogen – låsts in på stadssjukhusets psykiatriska avdelning där han börjar ifrågasätta allt han vet om världen. Rachel och Nicki kommer till hans undsättning, men måste samtidigt se till att hålla både sig själva och honom gömda från drakdemonerna. De gör sitt bästa för att rädda Drokina samtidigt som mer av deras trasiga förflutna kommer tillbaka till ytan.Drakens Dotter – Viljornas Krig är del två på den normbrytande bokserien Drakens Dotter. Första delen Drakens Dotter – Resans Början blev hyllad för sina starka kvinnliga karaktärer och nu fortsätter berättelsen om Drokinas kamp för ett eget liv med egna val.
 
 
Klockren bok och jag tackar författarinnan för recex!
 
Den här har jag läst i vanlig bokform.
 
5 av 5 gripar SÅ KLART!!!!
 
Spännande, suverän, svår att lägga ifrån sig
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: