Strandläsning av Emily Henry

Hade nästan glömt att jag inte hade recenserat denna men nu så är det dags!  Jag köpte ju @lavenderlit boxen i juli tror jag det var och en fin box kom med bokmärken, fin tygpåse, anteckningsbok och boken. Himla mysigt att unna sig ett sånt paket lite då och då ju!

Vi får lära känna January Andrews som åker till hennes pappas hus. Pappan har gått bort och January sörjer. Hon träffar den hyllade romanförfattaren Augustus som är hennes raka motsats!

(null)

Från bokens baksida:
Det enda Augustus och January har gemensamt är att de bor grannar i varsitt strandhus, och har drabbats av skrivkramp. Det vill säga tills de en kväll antar en utmaning: Augustus ska skriva nåt romantiskt och January ska skriva nästa stora amerikanska roman. Hon ska lära honom allt hon kan om romantiska komedier och han ska lära henne intervjua överlevare från en sekt. Inga problem. Båda kommer att skriva klart sina böcker och ingen kommer att bli förälskad. Inte alls. 

Egna tankar
Alltså grymt bra skriven och jag vet att jag läste den fort! Den va svårsläppt ju!
Sen att den handlar om författarskap och att skriva bok tycker jag är ett plus! Det ihop med kärlek o mys pys blir pricken över iet!

5 av 5 gripar

#lavenderlit
#strandläsning
#emilyhenry


(null)

1 Vargnatts bokhylla:

skriven

Den var verkligen bra! :D

Kommentera här: