När det blåser upp till storm av Yamilé Andreasson

Då får jag återigen äran att omläsa en vad jag minns suverän serie på 4 delar och det gick fort att läsa ut del 1 och jag älskade den lika mycket nu som då! Klickar du här får du läsa vad jag tyckte 2018! 

Vi får ju lära känna Isabella som ska ut och handla julklappar till sin familj då hela gallerian i Varberg plötsligt sprängs! Vi får följa Isabellas kamp i rasmassorna där hon även träffar en man som stöttar henne genom allt och dom stöttar varandra. Vi får även lära känna familjen och hur man agerar när en tragik händer och arbete runt omkring raset och sådant också! 

"En mycket bra och välskriven spännande roman som jag tycker du ska köpa och läsa direkt!! "

Under hela tiden Isabella och Anders sitter fast i rasmassorna talar dom om hur deras liv sett ut med barn, förlorade kärlekar och mycket annat som hör livet till.

(null)
Från bokens baksida:

Isabella hade en plan med sitt liv gifta sig med sin ungdomskärlek Mark och leva lyckligt resten av sina dagar. Men vad händer när allt sätts på sin spets och det som verkar perfekt riskerar att falla samman?   

När Isabella far hemifrån för att julhandla kan inget förbereda henne på vad som ska hända, att livet kommer förändras för alltid på bara en sekund. Allt detta på grund av en enda händelse som skakar om hela hennes liv.   

När det blåser upp till storm är första delen ur serien När livet brinner.

Snabbläst, älskvärd bladvändare!

5 gripar av 5

(null)




Kommentera här: