Familj för nybörjare av Sarah Morgan

Jag älskade omslaget på denna bok och frågade förlaget om recex! Tyckte den såg så himla fin ut! Jag lovar att även innehållet är lika fint! 

Vi får följa Flora som arbetar som florist och verkar vara en ensam tjej i sina bästa år. När snyggingen Jack kommer och ska köpa blommor förändras Floras liv ganska drastisk. Jack är ensamstående med två flickor och en familj är allt som Flora någonsin velat ha! 

Jag ser varje sekvens i den här boken framför mig! Den är så bra och svårsläppt så jag läste ut den på väldigt kort tid och jag älskar denna! 

(null)

Från bokens baksida:

Floristen Flora lever för sina blommor och drömmer om en stor varm familj att dela livet med. Hon växte upp utan föräldrar och har alltid känt sig lite ensam. Men så träffar hon Jack och med honom får hon en stor familj på köpet - drömmen har äntligen gått i uppfyllelse! 

Jacks tonårsdotter Izzy saknar och sörjer sin mamma som gick bort för ett år sedan. Izzy har tagit hand om både pappan och syskonen sedan den ödesdigra dagen, och enligt henne finns det absolut inte plats för någon annan i deras liv. Men så bjuder Jack med sin nya flickvän på deras sommarsemester ... 

Det blir tre turbulenta veckor som de sent ska glömma - och när sommaren går över i höst har både Flora och Izzy insett att en riktig familj faktiskt kan se ut på många olika sätt.


Jag grät, skrattade och älskar den!


5 gripar av 5


(null)



Kommentera här: