Tant Gredelins julbryderier av AnnaLena Stålnacke

Den här tog lite tid att läsa men ibland är det så med vissa böcker och aen när jag väl förstod att detta är del 3 i en serie så tog det ännu längre tid för jag har lite svårt med att läsa en del av en serie där jag inte har hängt med från början men det äe ju inget farligt äe bara mina spökerier hahaha

Vivi har ju en loppisaffär där man kan köpa kläder och sen har ju Marika broderat jultexter på skjortor. Sen ska Vivi ha en praktikant en snorkig en som är hennes hyresvärds dotter. Vivi bävar för det. Sen är det hen som dom pratar om Ally-Ali en färgstark flykting om jag förstått det rätt. Sen Viola som är världsstjärna men hennes mamma Marie tycker hon ska växa upp och bli nåt istället! Den där mamman verkar snorkig! Och hur går det då med allt? Läs det i den här något röriga men trevliga bok!


(null)

Från bokens baksida:

Gamla stan fullkomligt pyser av julmys, och Vivs vintagebutik har äntligen ett hem. Hon och Mick är nyförälskade, och vore det inte för en sak så vore livet perfekt. 

Vivis hyresvärd vill att hon ska göra folk av hans bortskämda vuxna dotter, och klarar hon inte det så förlorar hon lokalen och är tillbaka på ruta ett. 

En sjuttiotalsväska på vift, djurrättsaktivister osande av julilska, en frånvarande mamma som plötsligt lägger sig i, kärlekstörstande pensionärer och ett luciatåg som Stockholm sent ska glömma gör att julbryderierna svämmar över.


4 av 5 gripar


(null)




Kommentera här: