Ensamfjäril av Gabriella Ullberg Westin

Jag fick den här boken men del 2 av förlaget HarperCollins men jag har alltid svårt att läsa del 2 att börja med så jag fick tag först på del ett sen efter den kommit hem såg jag till min glädje att Ensamfjäril finns på mik älskade läsapp Nextory! Det blev jag så glad för jag har så svårt o läsa texten i just pocketböcker pga dålig syn. Men det är sånt som händer när man blir äldre 😁

Vi får lära känna polisen Johan Rokka som har flyttats från Stockholm till Hudiksvall. Sedan har en känd fotbollskilles fru mördats av en tomte på självaste julafton. 
Och vi får följa Rokka och hans gäng i jakten på mördarna för tro mig det är inte bara ett mord i den här spännande deckaren!!! 

Läs den!!!!

(null)

Från bokens baksida:

Det är julafton och ett våldsamt snöoväder lamslår Hudiksvall. På eftermiddagen får polisen ett larm om att Henna Pedersen, gift med Sveriges bästa fotbollsspelare, har hittats mördad i hemmet.

Den hemvändande polisen Johan Rokka får brottsutredningen på sitt bord. När ytterligare ett kallblodigt mord sker anar han att hans jobb och förflutna obönhörligen kommer att flätas samman. Ju mer han nystar i det som hänt, desto säkrare blir han på att fotbollsspelaren döljer något - och aldrig egentligen kände sin fru.

Ensamfjäril är första, fristående boken i Gabriella Ullberg Westins hyllade Rokkaserie.


Spännande, fartfylld och bra flow!


5 gripar av 5


(null)


Kommentera här: