Ankharen av Ståle Brandt

Den här boken gillade jag skarpt. Nu har det tagit sin lilla tid att läsa ut den men jag har varit juk och är inte helt frisk än, dock på bättringsväg. Skitbra bok helt enkelt. Älskar dialogerna i denna eminenta eleganta debut deckare som jag vill läsa fler av. Gud vad jag gillar polisen Jonny!! Jösses vad han kan skämta. Och antingen är det Kjetil eller författaren him self som är förtjust i Whiskey! Hur intressant som helst att läsa om! Dock gillar jag varken whiskey eller calvados men tur smaken är som baken och boken är så jävla bra helt enkelt. Verkligen en ankhare!!
 
 
Från bokens baksida:
Ett hjärtskärande skrik lämnade hennes läppar.
En flock korpar lyfte skrämda och skrikande från trädet framför henne. Det blev med ens helt stilla, som om skogen väntade på något oundvikligt. Framför henne hängde ett groteskt och slappt bylte i form av en mänsklig kropp. På dess hjässa satt en orädd svart korp kvar och tittade tillbaka på henne med en skarp och vaksam blick.
Korpen kraxade till innan den fortsatte sitt hackande i ett av de ögonlösa hålen som stirrade mot henne.
Detta är början på en intensiv jakt på en utstuderad mördare.
Spaningsledaren och tillika kriminalkommissarie Kjetil Ruud vid länskriminalen i Karlstad tilldelas fallet. Spaningsarbetet leder honom till frågor vars svar finns både utanför landets gränser och även inom den egna kåren. Svar som inte tål att synas.
Svar som får oanade konsekvenser.
 
SUPERTACK STÅLE BRANDT FÖR RECEXET!!
 
 
 
1 Anna:

skriven

Hmm...hur kan ett ögonlöst hål stirra?
Sådan "grodor" är jag som svensklärare och med många års erfarenhet av att rätta nationella prov i svenska väldigt känslig för : )

2 Mia Eggimann:

skriven

Den har jag inte hört talas om innan.
Krya på dig
Mia

Kommentera här: