Lite frågor

Hittade på en blogg lite roliga frågor om just mitt favoritämne BÖCKER! Här kommer de:
 
1. Vad älskar du med att köpa nya böcker?
Doften av nya böcker är ju helt underbart. Sedan att man har längtat så efter att läsa just den boken. Det är en härlig och mycket speciell känsla att hålla just DEN boken man velat ha så länge i handen!

2. Hur ofta köper du nya böcker? 
Inte alls ofta, jag har turen att få böcker och tar då tacksamt emot. Men då och då hittar jag billiga pocketar som jag INTE kan låta bli att inhandla. Sedan älskar jag bokreorna med hihi. Men vem gör inte det?

3. Fysisk bokaffär eller bokhandlar online - vad föredrar du?
Bokhandlar online. Dock missar man ju doften då. Men man får ju hem det man beställt och det doftar minst lika gott då. :-)

4. Har du någon favorit bokaffär? 
Måste säga Akademi Bokhandeln då eftersom min söta vän jobbar där :), och andra plats Bokia eftersom jag bor i en liten byhåla som endast har Bokia affär.

5. Brukar du förbeställa böcker? 
Nej.

6. Har du en månadsbudget för bokinköp som du inte får överskrida?
Nej, det har jag faktiskt inte då det inte är ofta som jag köper böcker.

7. Bokköpsstopp - är det något för dig?
Behövs inte.

8. Hur stor är din bokönskelista?
Ojoj. Enorm.

9. Vilka tre böcker (från din önskelista eller förbeställningslista) vill du äga NU? 
Berättelsen om Engelsfors, Torka aldrig tårar utan handskar del 2 och 3.

10. Vem taggar du vidare? 
Ni som vill får gärna svara!
 
KRAM CISSI
1 thesa82:

skriven

Oh vad kul med en bokfrågor :) jag tror jag snor listan och lägger upp på min blogg med :D

2 Charlotte:

skriven

Kul!!! Så jag snodde den på stående fot..hm sittandes då.
kRAM

3 Dolores:

skriven

Jag har också snott och nu finns mina svar i min blogg. :)
Kram / Dolores

4 Liana:

skriven

1. Känslan att hålla i ännu en bok att läsa! Känslan av att snart få isolera sig och kasta sig in i böckernas värld.

2. Riktigt sällan, men det beror på att jag brukar få böcker i både födelsedagspresent och julklapp. Jag har riktigt många olästa böcker på hemmaplan, så jag behöver inte köpa böcker så ofta. Sedan så brukar jag ha förmågan att njuta av en bok flera gånger, så jag har aldrig någon brådska med att köpa nya böcker.

3. Oftast har det varit fysiska bokaffärer, men jag har handlat lite ifrån nätet också.

4. Det var en svårare fråga. Jag tycker riktigt mycket om CD- & Bokoutlet i Barkarby, men jag tycker också om t.ex. Akademibokhandeln. Att välja mellan dessa två skulle vara omöjligt.

5. Inte nu längre. När jag var medlem i Barnens Bokklubb så hände det att jag förhandsbokade vissa böcker. På så sätt fick jag t.ex. Harry Potter och Fenixordern innan den släpptes i affärerna. Nu är det dock många år sedan jag förhandsbokade någon bok.

6. Som jag sa så köper jag sällan böcker, så jag behöver inte sätta någon budgetgräns. Om jag skulle köpa böcker oftare skulle jag dock högst troligen börja sätta en budget på maximal bokkostnad för varje månad.

7. Det tror jag åtminstone inte.

8. Lång nog för att inte minnas i huvudet.

9. Samtliga tre böcker i Härskarringen-trilogin.

10. Kalla mig gärna efter om du vill, men jag förstår inte riktigt vad ni menar.

Jätteintressant blogginlägg, frågorna var riktigt bra :)

Kommentera här: