Djävulen hjälpte mig av Caroline Eriksson

Den här är ruggig. Spännande och otäck och ibland fick jag lägga den ifrån mig för att pausa lote. Men riktigt bra skriven tycker jag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Från bokens baksida:Skåne, 1889:
Det är en kall morgon i slutet av mars när Hanna Johansdotter hittas av en granne, ihjälslagen i sitt eget hem. Polisens misstankar faller snart på hennes man och svärmor. Fram träder ett tragiskt triangeldrama, fyllt av svartsjuka, skam och förbjuden åtrå. De tre har levt isolerade och ingen vet egentligen vad som har skett på gården. Men ryktena har länge gått på bygden. Det verkar som om en förbannelse vilar över Möllergården och alla som bor där....Djävulen hjälpte mig är en psykologisk spänningsroman. En suggestiv skönlitterär tolkning av det ökända Yngsjömordet, spm ledde till den sista avrättningen av en kvinna i Sverige.
 
5 av 5 gripar för spänningen när man läser. Rekommenderas varmt!!
1 Caroline Eriksson:

skriven

Vad roligt att du gillade boken!! Ha en fortsatt skön sommar:-)

Kommentera här: