Ett litet snedsprång av Denise Rudberg

Då har jag lyckats läsa ut denna också. På ett sätt gillar jag pocketar och på ett sätt inte. Det är så förbenat liten text i vissa pocketar. Men dock är de ju lätta att handskas med och inte så tunga. 431 sidor hade denna spännande deckare och jag gillar verkligen vad jag läser. Elegant crime heter denna nya genre och ja, det stämmer ju verkligen. För de som mördas hör till elegans, eller rika människor som jag fattat det som. Mycket bra målande beskrivningar i denna bok och en SPÄNNANDE berättelse! Marianne är en dam med krut i tycker jag =)
 
 
 
Från bokens baksida:
Marianne Jidhoff, 55, är åklagarsekreterare och nybliven änka. Hennes make Hans Larson, riksåklagare, var vid sin död en hyllad man. Men han var inte lika trogen sin hustrusom han var trogen rättvisan. Efter Hans död blir Marianne övertalad att återvända till åklagarmyndigheten. Man har problem med läckor och behöver någon man kan lita på.
 
När en finansaman blir brutalt mördad utanför en våning på Östermalm får Marianne, tillsammans med en luttrade och erfarne kriminalkommisarien Torsten Ehn, ta sig an fallet. Brottet visar sig ha kopplingar till en märklig och sluten verksamhet som drivs i det tysta. En verksamhet dit bara de som är beredda att betala dyrt för sig har tillträde och får leva ut sina allra hemligaste fantasier.
 
Detta är upptakten till den första delen i en svit kriminalromaner med Marianne Jidhoff i centrum. Elegant crime kallar Denise Rudberg sin nya genre med kriminalhistorier i överklassmiljö. Det är stilfullt, elegant och spännande. Böckerna i serien är redan sålda till SF för filmatisering!
 
5 av 5 gripar
 
 

Kommentera här: