Svart passion av Annika Banfield

Det här är del 1 i denna serie om Dimmornas folk. Jag fick boken av författaren själv och det tackar jag dig Annika för! Den här är en otäck vampyr bok. Rafflande spänning för dig igenom sida för sida. Början hade jag lite svårt att komma in i boken men sen kunde jag inte sluta. Idag sträckläste jag ut den! Första dagen jag läste den så hade jag mardrömmar på natten. Boken har påverkat mig starkt. Den är riktigt bra!
 
 
Från bokens baksida:
Mardrömmen startar i Göteborg för att sedan spridas över hela Sverige. Folk som försvinner spårlöst, oförklarliga blodspår, bestialiska mord. Och på Lisebergs julmarknad gr 16-åriga Amanda in i Spökhuset för att aldrig mer komma ut...
    När ondskan flyttar in på Hitfeldtska gymnasiet förändras Mathildas liv totalt. Vänskapen med klassens nörd Emil är märklig och oväntad. Egentligen drömmer hon om Matto, skolans hetaste kille. Men Matteo bär på djupa hemligheter. och mathilda - som inte ens tror att vampyrer existerar - har ingen som helst aning om att hon är märkt av vampyrflocken sedan den dag hon föddes.
    Medan Dimmornas folk förbereder det slutliga övertagandet av Sverige, kastas Mathilda in i en värld av mörker och skräck. och mitt i mörkret hittar hon kärleken. Den umderbara - och omöjliga - kärleken.
För hur älskar man en sefyr?
 
1 boksnoken:

skriven

Hmm, undrar om den här boken vore nåt för vår 14-åring. Hon gillar vampyrböcker men den här låter lite läskig...

Kommentera här: