En smakbit på söndag - Sparkle

 
 
Boken jag läser nu fick jag från förlaget kalla kulor och den är så mysig och härligt lätt läst!
 
 
Jag började igår och är på sidan 81. Här kommer smakprovet:
 
Efter skokan sa Cassie till sin pappa att hon skulle hem till en kompis och göra läxor. Han låg och vilade på soffan eftersom han inte sovit speciellt mycket på skiftet dagen innan.
    Hon tog sin väska med böcker och gick ut genom ytterdörren, och skyndade till redskapsboden på baksidan, där hon lämnade väskan och hittade en skyffel. Hon tog skyffeln och smet nerför sidogatan, där ingen skulle se henne. När hon kom fram till utkanten av stan genade hon över vallen som ledde till flodbanken nedanför.
 
Rekommenderas varmt!!
 
1 Monika:

skriven

Just nu ser det ut som att jag ska hinna läsa denna i oktober. Hoppas det :)

2 Helena, MsHisingen:

skriven

Tack för smakebiten, har sett den lite här och var i bloggar det senaste, men tror inte den skulle passa mig.

3 astridterese:

skriven

Det var mange som nevnte denne boken i dag! Kan kanskje jeg må se på den jeg og? :-) Ønsker deg en fin søndag!

4 Birthe:

skriven

Det er andre gang jeg leser om denne boken i dag så jeg noterer meg tittel og forfatter :)

5 Lottens Bokblogg:

skriven

Nej, nu tror jag att jag svarar på förlagets mejl och säger att jag vill läsa den :-)

6 Anna:

skriven

Är det en ungdomsbok?

Svar: Nja vet inte om jag tycker det. Den handlar ju om fler än Cassie, mysroman typ feel-good roman står det på kalla kulors hemsida.
Cecilia Eklund

7 Ewa K:

skriven

Den tycks vara på tapeten nu :). Tack för smakbiten.

8 Beathe:

skriven

Tusen takk for smakebiten:-)

9 Isabella/Gråbekka:

skriven

Nå har jeg hørt litt om denne boken idag hos mange, så nå ble jeg også litt nysgjerrig på den. Noterer den ned:) Takk for tips! Ønsker en videre fin mandag!:)

10 Gia:

skriven

Roligt med fler som läste den här :) tyckte också om den :)

11 Gia:

skriven

Roligt att fler läste den, tyckte också om den :)

Kommentera här: