Märkta för livet av Emilie Schepp

Den här boken ville jag extra gärna läsa då författaren har skrivit den i mina hemtrakter. Riktigt mycket roligare att läsa den då =) Jag gillade boken också. Var tvungen att fundera ett par gånger om det var verklighet eller inte för det var så väl beskrivet allt i boken. Jana som är bokens huvudkarraktär gillar jag. Hon är en iskall kvinna. Mer än så avslöjar jag inte.LÄS DEN!!!!!
 
 
 
 
Från bokens baksida:
EN SOMMARDAG 1986 vaknar nioåriga Jana Berzelius upp på ett sjukhus. Hon har inget minne av vem hon är eller var hon kommer ifrån.
   Tjugosex år senare får Jana som framgångsrik åklagare uppdraget att leda förundersökningen i det uppmärksammade mordet på Hans Juhlén, verksamhetschef på Migrationsverket i Norrköping. Tillsammans med kriminalkommissarie Henrik Levin och kriminalinspektör Mia Bolander inleder hon ett intensivt arbete med att lösa fallet.
   Senare hittar man ännu ett lik. Denna gång är det ett barn. Allt tar en oväntad vändning när det visar sig att spåren leder mot den döde pojken. Och ju mer Jana gräver i hans bakgrund desto närmare kommer hon sanningen om sin egen. Och hon
möter en mörkare och blodigare historia än hon någonsin kunnat föreställa sig.
 
 
 
 
 
 
1 Anna A:

skriven

Kul att du gillade den lika mycket som jag. Hoppas det inte dröjer så länge till nästa bok :)

2 Manne Fagerlind:

skriven

Tack för tipset! Låter lite som Gillian Flynns "Dark places" (som är fantastisk!)

3 Thesa82:

skriven

Den här har jag ju i min bokhylla :)

Kommentera här: