Röd vinterängel av Tove Birkeland Brandt

Författaren själv skrev till en bokgrupp jag är med på, på Facebook och undrade om någon ville läsa hennes bok mot en recension. Givetvis tackade jag ja!! Och det ångrar jag verkligen inte. Lät den ligga och gro bland mailen ett par dagar. Plockade upp den till mobilen och var FAST!! Dels fastnade jag för alla roliga namn på karraktärerna i boken. En heter bland annat Rita Vråk =) Fniss. Hon är polis. Och boken är riktigt otäck! Grym!! Kan känna blodslukten och den otäcka doften i källaren hehe. Tänker inte avslöja mer. Jag sträckläste de 352 sidorna på två dagar. Så spännande och otäck och BRA flyt och allt är perfekt i denna helt enkelt. Så tack Tove för att jag fick äran!!!!
 
 
Från bokens baksida:
En känsla av att vara förföljd, rädsla, gripande ångest. Nilla skyndar på.
Jailson dold av mörkret, som ett djur på jakt, vet att han varit nära upptäckt.
Nilla vänder sig hastigt om, tycker sig höra någonting, ett litet ljud
väcker hennes vaksamma sinnen. Hon stannar upp, tar av sig skorna,
befriar sina ömmande fötter och börjar istället gå barfota. Hon är säker
på att någon bevakar henne, det kan inte vara bara hennes fantasi,
hon känner sig skräckslagen.
Mimmis syner radas upp för hennes inre och leder till att
Göteborgspolisen Rita Vråk kontaktas och i detta startar en
intensiv jakt på lösningen till ett brott som ännu inte skett.
 
 
LÄS DEN NU!!
 
Den finns här:
Adlibris
Bokus
 
1 boksnoken:

skriven

Läskigt omslag!! :-o

Kommentera här: