BokBloggsJerka 20-23 september 2013

 
Läser du helst standalones eller bokserier?
 
Jag gillar både och. Nackdel är med serier, om jag väl läst första ur en serie vill jag, eller nästan maniskt fortsätta och gärna HA hela serien i bokhyllan för det ser snyggt ut. Haha kontroll eller? Men hittar man en bra standalone bok läser jag gärna sådana med. Som nu denna sista
 
 
Eller Läckbergs serie fjällbacka morden....Den serien står så fint och utläst i bokhyllan! Lika dant Mari Jungstedts serie, morden på Gotland.....Eller Maria Vern....serie det med....hm,....fast fristående böcker finns ju också....denna....
 
 
Eller denna....
 
Eller denna från en serie då rå....
 
 
1 Gia - Bokfrossa:

skriven

Jag tycker också om både och. Så länge det är bra så spelar det ingen roll för mig om det är serie eller fristående

2 Sanna:

skriven

Och sen är det där problemet med olika utgåvor... när man har vissa delar i serien i en stil och resten i en annan... kan göra mig helt galen. Men kan man verkligen orka vänta in att boken kommer ut i just den upplaga man själv samlar på? Ack, i-landsproblem!

3 Mia Eggimann:

skriven

Jag gillar också både och, har läst alla Läckberg, Jungstedt och Ohlsson m.fl.
Den femte vågen köpte jag ska läsa den snart efter mina måste böcker
Mia

4 Vargnatts bokhylla:

skriven

Så länge det är bra böcker så är det bra! :) Men just nu läser jag mest standalones

5 Anna - Annas Bokhörna:

skriven

Jag gillar också både delarna, men på sista tiden har det blivit mycket bokserier som avverkats!

6 Monika:

skriven

Jag känner mig också som en velepotta i den här frågan :)

7 Lottens Bokblogg:

skriven

Är Läckbergs serie och Jungstedts verkligen slut? Det känns som om de aaaaldrig tar slut...;-)

8 [Anna]:

skriven

Klart man vill ha hela serierna i bokhyllan :) Därför jobbigt om man måste leta delar för att de inte säljs längre.

9 Ewa K:

skriven

Gillar också att ha det snyggt i bohyllan :). Annars får serier som har ett delslut i varje bok extra pluspoäng.

10 Zelly:

skriven

Jag är både och :) Håller verkligen med om det där med att serierna ser så fina ut i bokhyllan :)

11 Freja:

skriven

Jag gillar serier, gärna långa, företrädesvis deckare, men kan tänka mig att blanda upp med standalones...

Kommentera här: