BokBloggsJerka 4-7 april



Hur ser din syn på deckargenren ut och hur ställer du dig till dåligt korrekturlästa böcker? 
Personligen älskar jag deckare och läser gärna såna böcker. Men man reagerar ju när man ser fel och misstag. Dock händer det faktiskt inte mig så ofta att jag ser fel heller.
1 Boklysten:

skriven

Jag gillar deckare och tror inte att det är något unikt för den genren med dålig korrekturläsning.

2 Monika:

skriven

Det var ett tag som jag tyckte jag bara läste uselt korrekturlästa böcker, de var helt översållade med fel. Nu tycker jag det har lugnat ner sig :)

3 Vargnatts bokhylla:

skriven

Det är inte så ofta jag heller reagerar över fel :)

4 Lena:

skriven

Inte heller jag tycker att man hittar fel i deckare speciellt ofta!!

5 Lottens Bokblogg:

skriven

Jag ser fel rätt snabbt men det är inte alltid det stör mig.

6 Mia Eggimann:

skriven

Du får ett kort kommentar. Jag håller med.
Mia

7 Holavedsbruden Ewa K:

skriven

Ibland är det bara för många fel, men detta är sällsynt. Och det finns inga genrer som är bättre eller sämre.

8 Freja:

skriven

Jag håller med, jag tycker inte det är fel så ofta och definitivt inte oftare i deckare än i andra böcker.

9 Freja:

skriven

Deckare/Kriminalromaner är en livslång kärlek för mig, sen jag läste min första Agatha Christie för en evighet sen. Jag gillar att de ofta har samhällskritik invävda i sig, det ger en bild av tidsandan. Oavsett genre är dålig korrekturläsning ett otyg som kan förstöra hela läsglädjen trots en bra intrig! Jag har inte läst "50 nyanser av..." men bläddrade i en kollegas bok, och på bara några sidor var det flera stavfel, syftningsfel och grammatiska fel. Jag hade aldrig klarat att läsa en sån bok!

Kommentera här: