Rörgast av Johan Theorin

Den här har jag påbörjat ett flertal gånger. Jag hade först jättesvårt att komma in i denna. Vet faktiskt inte riktigt varför men sen när jag väl hade läst ett ex antal sidor kunde jag inte släppa den. Verkligen en superduper spännande bok som jag gärna vill ha som film. Man ser verkligen alla hemska bilder framför sig och berättelserna om kriget är så verklighetstrogna så det är inte klokt. Ruskigt bra.
 
 
Från bokens baksida:
Mitt i natten bultar en pojke på den gamle skepparen Gerlof Davidssons dörr. Pojken, som kommit staplande över stranden, beskriver ett skepp fyllt av döda eller döende sjömän, och en galen man med yxa. Så inleds högsäsongen på norra Öland, en het, tryckande period då tusentals turister kommer för att fira midsommar på ön. Men bland besökarna finns en hemvändare som kommit för att utkräva betalning för en mycket gammal skuld. Efter sig i sommarnatten lämnar han död och skräck. Det är bara Gerlof som börjar misstänka vem hemvändaren är, och varför han vill hämnas på en hel släkt. Och det är bara Gerlof som mött personen förut - i ungdomen. De båda stod vid en nygrävd grav på kyrkogården och hörde plötsligt ett knackande ljud från kistan...
 
 
Denna har jag även valt att ha som Januari månads spännings utmanings bok så då är därmed första månaden avklarad där för mig =)
Tackar även till förlaget för e recexet!
 
1 Lena:

skriven

Nu blir jag sugen att läsa den genast!! Har dock några andra som skall läsas före!

2 Caroline - Bland böcker:

skriven

Den här ska jag läsa... i sinom tid :)

3 Freja:

skriven

Jag älskar Theorins böcker, tycker de är fantastiskt bra! Jag brukar annars ha svårt för deckarförfattare som blandar in övernaturliga inslag, men i Theorins böcker vävs det in så snyggt!

Kommentera här: