Bokbloggsjerka 28 - 31 Mars

edit-16148-1390450693-25

 

Tatueringen på bilden kommer från Flyga drake av Khaled Hosseini, och det verkar bli allt mer populärt att pryda kroppen med citat från litteraturens värld.

Är det här något som du skulle kunna tänka dig att göra? Vad skulle det i så fall bli, och inte minst, var på kroppen skulle du placera konstverket?

 

Jag har redan en jätteful tatuering som ser ut så här:

 
Den skulle jag vilja göra om, en svart sol, SOL är inntalerna för mina barns namn: Sandra, Oscar, Linus. Så skulle jag vilja göra. Kan bli snyggt.
 
Skulle jag välja ett citat skulle det bli Carpe Diem! Ser sååå snyggt ut!

 

1 Astrid:

skriven

Men så häftigt. Att du döpt barnen så.

Svar: Ja ändå tänkte jag inte på det förrän typ nu =) Mina solstrålar i livet =)
CissiG

2 Hanneles bokparadis:

skriven

Svart sol?

Svar: Ja med gula solstrålar omkring tror jag. Eftersom jag måste göra om den fula jag har, svårt att göra över med gult tror jag =)
CissiG

3 Monika:

skriven

Jag har svårt att se mig med en tatuering :)

4 Carro:

skriven

Ja, sina barns namn är väl de enda namnen som känns säkra att tatuera in :)

5 Nathalie Sjögren:

skriven

Ja, fast jag tycker inte din tatuering är så ful. Men det kan också bli snyggt att göra om den .

6 Holavedsbruden Ewa K:

skriven

Carpe diem skulle jag också kunna tänka mig att göra.

7 Malin:

skriven

En sån liten tatuering borde ju inte vara några problem att göra en cover-up på. Jag har också ångrat en tatuering och det blev till en hel sleeve. :-)

8 Vargnatts bokhylla:

skriven

Det vore fint med en svart sol! :)

9 Lottens Bokblogg:

skriven

Det enda jag skulle kunna ha tänkt mig var nog barnens namn. Fast deras initialer bildar inget ord;-)

10 Mia Eggimann:

skriven

Modig kvinna du är, skulle aldrig våga.
Mia

11 Boklysten:

skriven

Va kul att dina barns namn bildar ordet sol. Och hur perfekt är det inte då att tatuera en sol...

12 Kajsa:

skriven

En sol-tatuering låter ju perfekt i ditt fall. :)

13 Freja:

skriven

Jag har fem tatueringar gjorda och flera i tanke som jag vill göra. Men ingen text, tänk om tatueraren skulle stava fel...

Kommentera här: