BokBloggsJerka 12 - 15 september

 
Annika är igång igen med jerkan och veckans fråga:
 

Hur ser din recensionsprocess ut? Skriver du anteckningar (eller viker hundöron) under tiden du läser? Recenserar du en bok direkt efter du har läst ut den?

Kort sagt: dela med dig av dina bästa recenseringstips!

 Okej. Lite intressant fråga eller frågor tycker jag. Jag läser boken först, inga noteringar eller sådant utan ren läsning. Sen när boken är klar gör jag en recension INNAN jag börjar på nästa bok. Oftast bestämmer jag mig för att INTE ta en ny bok förräns recensering, inlägging på GoodReads, förräns recenseringen är gjord. Men ibland så kan jag då inte låta bli att direkt fortsätta på nästa bok. Speciellt då om det är en trioligi!

 

 

 
1 Boklysten:

skriven

Jag gör inte heller några anteckkningar, men jag kan nog inte kåta bli att börja på en ny bok innaqn jag skrivit recensionen på den föregående.

Svar: kåta bli hihihi =)Kramis Cissi som vet att där skulle stå låta =)
CissiG

2 Bokhuset:

skriven

Låter förnuftigt. Själv kan jag inte låta bli att slalomläsa. Men jag använder mobilen till hjälp. :-)

3 Bokslukaren:

skriven

Jag måste ha en bok på gång hela tiden och ibland krockar det när man inte hinner blogga. Annars håller jag med dig.,

4 Marie Eggimann:

skriven

Ja men det gäller ha bra minne.

5 Åsa:

skriven

Låter lite som jag känner igen mig i det där. En ren läsning utan noteringar tillåter ju att "absorberas" av handlingen i boken.

6 Monika:

skriven

Det skulle inte bli mycket läst för mig om jag skulle vänta med nästa bok tills inlägget om förra var skrivet. Har varken tid, lust eller ork att skriva dem på vardagarna och då är det ju kört om man råkar läsa ut en bok i början av veckan :)

7 Anna A:

skriven

Gör heller inga anteckningar undertiden, är däremot dålig på att vänta med att börja med nästa bok. Goodreads däremot uppdateras alltid i princip omgående men där sätter jag oftast bara ett stjärnbetyg.

8 Holavedsbruden Ewa K:

skriven

Jag recenserar oftast innan jag börjar läsa nästa bok.

9 Lena:

skriven

jag skriver också oftast om boken innan jag påbörjar en ny.

Kommentera här: