BokBloggsJerka 26 - 29 Sept

 
 
 
Fredag igen och dags för Annikas Jerka!
 
Vilken är den längsta bokserien du har läst och upplever du att skrivandet förändrades (antingen till det bättre eller sämre) längs vägen? (Du som inte läser bokserier kan i stället svara på om du har märkt att någon av de författare du har följt längst har ändrat sitt skrivsätt och om du tycker att förändringen är positiv eller negativ)
 
 Alltså enda långa "serie" jag läst är ju Kim M Kimselius böcker om Theo och Ramona som reser tillbaka i tiden. Jag älskar dessa böcker. De följer faktiskt samma språk hela tiden och personligen tycker jag författaren är jätteduktig på att hålla just samma linje mellan Theo och Ramona och allt. Det finns ju 30 böcker i denna långa serie och jag tycker hittills att inget skrivsätt är ändrat här! Lyssnar ju även på Sagan om Isfolket men har bara kommit till bok 4 där-
1 Monika:

skriven

Jag är egentligen skeptisk mot alltför långa serier, tycker de flesta borde avslutas vid bok tio :) Nu har jag inte läst de du nämner, så där vet jag inte.

2 sanna:

skriven

Jag håller med Monika, så många serier fortsätter långt efter att författaren egentligen hade slut på idéer!

3 Marie Eggimann:

skriven

Det får nog vara lagom längd på serierna annars blir det för mycket likadant.

4 Boklysten:

skriven

Långa serier är ingenting för mig.

5 Bokhuset:

skriven

Sagan om Isfolket är min längsta, men den har jag redan skrivit om så jag valde en annan författare. :-)

6 Helen:

skriven

Sagan om Isfolket har jag också läst för många år sedan, har läst 37 böcker så har inte läst klart serien faktiskt.

7 Johanna:

skriven

Sagan om isfolket har jag förstått ska vara lång, men jag har inte läst den :)

8 Lena:

skriven

Sagan om Isfolket har jag så många gånger tänkt läsa, men än har det inte hänt. Men jag kan tänka mig att jag skulle gilla dem.

9 Vargnatts bokhylla:

skriven

Isfolket är en favorit hos mig :)

10 Helena, MsHisingen:

skriven

Har aldrig hört talas om Theo och Ramona, men att du läst trettio(!) böcker i serien är ju ett gott betyg :)

11 Freja:

skriven

Jag har inte läst de böckerna, men har lätt att fastna för serier och fortsätta läsa. Jag gillar att karaktärerna finns kvar och kan få flera böcker på sig att utvecklas och förändras!

12 Anna A:

skriven

Har inte läst någon av Kimselius böcker, men om du läst så många är det ju ett gott betyg :)

Kommentera här: