Delirium av Lauren Oliver

Då har jag läst ut första boken i triologin av Lauren Oliver som heter Delirium, Pandemonium och Rekviem. Läste ut denna väldigt snabbt för jag tyckte om den så himla mycket. Började direkt på del 2 i morse innan jag gjort bokrecension vilket väldigt sällan händer. Först vill jag göra en recension innan jag kan släppa boken helt men det här är ju skillnad. Det här är ju en triologi!! Och här får vi lära känna Lena och Hana och Alex. Kärlek är en sjukdom. Mer tänker jag inte avslöja bara att den är SUPERBRA!!! Rekomenderas varmt!!
 
 
Från bokens baksida:
 
Kärlek är en sjukdom

I hela mitt liv har jag längtat efter att genomgå behandlingen. Om exakt nittiofem dagar är det min tur. Då kommer de att bota sjukdomen jag bär inom mig.
 
Snart kommer jag att vara trygg för alltid.
Snart kommer jag att bli lycklig.
Det är vad de alltid har sagt.
 
Kärlek är ett brott
 
Jag har alltid trott dem.
Tills nu.
Nu har allting förändrats.
 
Regeringen kontrollerar allt
 
Vem kan man lita på i ett samhälle byggt på rädsla?
Hur lär man sig älska när kärlek bestraffas med döden?
 
Skulle du ge upp eller kämpa emot?
 
 
 
Betyg: 5G
Språk: Svenska
Sidantal: 465
ISBN: 978-91-638-6977-8
Förlag: Bonnier Carlsen
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: