Pandemonium av Lauren Oliver

Då var del 2 utläst på SUPER kort tid! Har aldrig läst på så kort tid. Började med den i tisdags och klar NU! Och boken var SUPER rätt igenom. Den här gången såg jag verkligen film i skallen medan jag läste så jag ville helt enkelt inte sluta!! Lena och livet i vildmarken är riktigt ruskigt att läsa om. Men som vanligt vill jag INTE avslöja för mycket. Många bloggare har skrivit att de inte gillade slutet men jag gillade ALLT i HELA boken!! Så det så!
 
 
Från bokens baksida:
 
Kärlek är en sjukdom
Jag har lämnat mitt gamla liv bakom mig,
bakom en mur av rök och eld och smärta.
 
Kärlek är ett brott
Jag måste glömma alla som jag har förlorat.
Jag måste glömma Alex.
I Vildmarken föds jag på nytt.
 
Regeringen kontrollerar allt
Det finns de som vägrar att ge vika för regimen,
som lärt sig att överleva utanför samhällets lagar
och regler. Motståndsrörelsen växer sig starkare
för var dag. Deras attacker blir allt mer effektiva
och riskfyllda. ALlt mer destruktiva. Jag är en
av dem. Men vem är den verkliga fienden i en värld
där alla är desperata? Kan man lita på dem som drivs
av hat?
 
Betyg: 5G
Språk: Svenska
Sidantal: 387
ISBN: 978-91-638-7367-6
Förlag: Bonnier Carlsen

Kommentera här: