BokBloggsJerka 22 - 26 januari - Baksidetexten på boken

 
Annika kör varje fredag BokBloggsJerkan och jag försöker vara med så gott jag kan. Den här veckan handlar det om hur man tycker en bakside text på en bok ska vara. 
 
Personligen läser jag faktiskt inte så jätteofta baksidetexterna men när jag gör det faller jag för de första meningarna, om de fångar mitt intresse. Jag går mest efter utseende på boken och vad jag hört om boken via bloggar eller andra vänner. Men tur att smaken är som baken eller smaken är som röven, klöven som jag brukar säga =)
 
 
1 Boklysten:

skriven

Baksidestexten är jätteviktig för mig.

2 perny:

skriven

Det är väldigt olika. Ibland är det baksidetextens om helt och hållet får mig att falla men många gånger kan det var, som du säger, vad andra har sagt eller namnet som får mig att falla.

3 Zelly:

skriven

Jag läser i stort sett alltid texten på baksidan för att få ett hum om boken.

4 A ROOM OF MY OWN:

skriven

jag håller med. andra saker än baksidestexten (som jag inte läser) avgör

5 Klimakteriehäxan:

skriven

Läser ibland - och frestas, eller känner en varning ... Men ibland kan det bli impulsköp utan särskilt mycket koll alls, det är bara en instinkt som slår till!

6 Vargnatts bokhylla:

skriven

Jag behöver baksidestexterna för att veta om jag vill läsa boken eller inte :)

7 Monika:

skriven

Tips från andra är ju så klart bäst, men jag läser baksidestexten ändå :)

8 Holavedsbruden Ewa K:

skriven

Och jag läser ofta baksidestexter.

9 Freja:

skriven

Jag blir skeptisk om texten är fylld med citat från små okända tidningar, och blir irriterad om den visar sig vara missledande eller allt för avslöjande!

10 Helen:

skriven

Baksidetexterna är viktiga för mig men även rekommendationer och tips ifrån andra kan vara avgörande i mitt val av bok.

Kommentera här: