När minnen får liv av Malin K Eriksson

Då har jag läst ut den här boken. Jag tycker om den här boken! Den är jättebra och följer den röda tråden perfekt. Grace är en mycket negativ person i från början i boken tycker jag men känns som hon ändrar på sig. Boken är lättläst, som jag ÄLSKAR när böckerna är. Det går snabbt att läsa den och man vill gärna inte lägga i från sig den. Helt jättebra bok helt enkelt. LÄS DEN!!
 
 
 
Har fått den signerad vilket jag älskar att få =)
 
 
 
 
Från bokens baksida:
Den oväntade vänskapen med hunden Sally får Grace att långsamt våga känna. När Emmalisa kommer in i hennes liv vågar hon också minnas. Det leder henne ut på en resa, kantad av både skratt och gråt.

När minnen får liv är en angelägen bok som berör. Det är en roman om vänskap, men den ger även upphov till många existentiella frågor som dröjer kvar. Länge.

"Jag sträckläser och finner det fantastiskt hur Malin gör Graces vardag och person så intressanta, så lätt att förstå och tycka om. Det är hela tiden en framåtrörelse. Den är, som jag ser det, i det närmaste perfekt." (Monica Rolfner, manusförfattare till Tomten är far till alla barnen)

Malin K Eriksson har bred yrkeserfarenhet och försöker alltid se livet ur olika perspektiv. Detta speglas även i hennes författarskap. Malin arbetar för närvarande på en ny roman.
 

Kommentera här: