BokBloggsJerka 20 - 23 Mars 2015

 
Annica Jerkar vidare och denna gången kommer veckans fråga från en Carola:
 
Jag skulle vilja veta hur andra bokbloggare interagerar med sina läsare, lockar till sig nya läsare OCH får de befintliga läsarna att FORTSÄTTA besöka bloggen. Jag skulle gärna vilja läsa mer om vad som driver bokbloggarna till att blogga och hur mycket de tänker på sina läsare när de bloggar.
 
Ska jag va helt ärlig...givetvis kommer ärligast längst hehe
Jag bloggar mest för mig själv. För att hålla reda på alla böcker man läser och recenserar så är bloggen ett bra alternativ. Körde med läsdagbok ett tag men blev för mycket att både skriva i den och blogga så bloggen är nr 1 för mig. Att få kommentarer och så vidare är en glad bonus tycker jag!! Tänker inget speciellt på läsarna de kommer om de kommer =) Jag läser för egen del som en hobby som JAG gillar!! 
1 Hanneles bokparadis:

skriven

man kan väl inte vara oärlig om böcker

2 Boklysten:

skriven

Bloggen fungerar som läsdagbok för mig också.

3 A ROOM OF MY OWN:

skriven

jag bloggar också som läsdagbok. och jag både läser och kommenterar mycket på andras bloggar. att läsa - listan växer och växer. jag blir också glad för kommentarer på min egen blogg

4 Bokprinsessorna:

skriven

Jag tror att det är ett bra sätt även om man inte försöker locka till sig läsare. Då är man mer personlig, gör personliga inlägg och har kul. Tänker man hela tiden på att jag ska locka läsare då kanske det blir alldeles fel.

5 Monika:

skriven

Om man har sin blogg som jobb så behöver man kanske tänka på det där med att locka besökare, men om den bara är en hobby så känns det inte riktigt aktuellt.

Kommentera här: